EEN BAAN VIA TWITTER

Social media zijn de afgelopen jaren een steeds grotere rol spelen in de contacten tussen mensen. Zowel in zakelijk opzicht als in de privésfeer. Als je bedenkt dat tegenwoordig meer dan de helft van alle werkzoekenden via hun eigen netwerk een nieuwe baan vindt en dat steeds meer van dat netwerken plaatsvindt via internet, is het dus van het grootste belang om je via zoveel mogelijk online netwerken te profileren. Maar hoe doe je dat? En hoe voorkom je dat het je alleen maar extra tijd kost?
In nieuwsbrief nr.2 informeerden we je al over de mogelijkheden van social media. In deze nieuwsbrief gaan we kort even in op het nut van Twitter.

Wat is Twitter?
Twitter is een website waarop je berichtjes (tweets) kunt plaatsen van maximaal 140 leestekens. Ook kun je er tweets van anderen volgen, erop reageren of ze doorsturen. De kracht van het medium is de snelheid en dus de actualiteit. Via Twitter wordt tegenwoordig 'live' verslag gedaan van televisieprogramma's, concerten, conferenties, politieke debatten enzovoorts. Meer weten over Twitter? Bekijk het heldere filmpje op http://www.twitterinfo.nl/

Waarom Twitter?
Je maakt gebruik van Twitter om op de hoogte te blijven, omdat je wilt delen, om te zoeken, om je mening te geven. Kortom: om je netwerk te volgen en te voeden. Door je aanwezigheid alleen al, werk je aan je reputatie. Lees verder op www.contentgirls.nl

Ook op het blog van Anne Raaijkmakers vind je talloze tips over het inzetten van social media, zoals twitter voor netwerkonderhoud